sabelles

Kategori: RESOR

VÅR FÖRSTA DAG I SPANIEN

Heej vänner äntligen har jag internet igen och därmed kommer uppdateringen tillbaka. Det har varit underbara dagar här nere i Spanien och jag känner mig för jäkla lycklig. Har liksom frågat Melanie om det verkligen är okej att må såhär bra? Tänkte köra en kort repris av dagarna som har passerat hittills så förvänta er en massa update framöver.

Onsdag var vår första riktiga dag här, vi åkte med tåg från flygplatsen och vi var uppe i mer än 24h men det gjorde ingenting för lyckan var total över att vara tillbaka i Fuengirola. Jag hade en sjukt rolig överraskning för Melanie dessutom. Hon trodde nämligen att vi skulle bo på ett sunkigt hostel, men jag hade i smyg bokat en liten lägenhet åt oss. Den var verkligen åsså fin och balkongen var underbar. Hursomhelst Melanie förstod verkligen ingenting när vi gick igenom grinden, hon såg ut som världens frågetecken. När hon väl inser vad jag hade gjort blev hon så chockad och exalterad på samma gång. Hon började nästan gråta. Vi låg iallafall och sov ett par timmar innan vi gick och la oss vid poolen. Vi var rätt trötta efter gårdagen så poolhäng passade oss perfekt. När vi väl kände oss återhämtade fixade vi oss och drog till shoppingcentret vid oss som är lagom stort och har alla butiker man vill åt. Vi shoppade ett par timmar till stängningen som var vid tio-tiden en vardag, varför kan inte Stockholm ha dessa öppetider? Hemma hade vi en mysigmiddag på balkongen följt av lite kortspel och en massa snack om allt möjligt. Perfekt första dag med andra ord.

PALMER BABY

Sitter just nu på Malagas flygplats, vi landade runt 12 och fick väskorna runt halv 1. Resterande av tiden har vi fixat oss, surfat och sett det nya avsnittet av Devious Maids som har kommit ut. Det var grymt bra!! Anledningen till att vi inte åkte direkt till lägenheten var för att vi inte fick tillträde först 06:30, så vi ska börja röra på oss om nån timme. Är förvånansvärt pigg men lär somna när vi ligger och solar vid poolen idag. Så sjukt att vi äntligen befinner oss här igen Malaga och snart Fuengirola, praktiskt taget mitt landställe. Hit har jag åkt varje år sedan jag var 6 månader och ibland även 2 gånger per år. Ska försöka uppdatera så mycket som möjlig men lär bli lite svårt tills på lördag då vi byter lägenhet och får Wifi. Dessa 4 första dagar är jag och Melnai nämligen själva tills lördag natt då min familj, mormor, Lukas kompis och Robins flickvän Ebba kommer. Ska iallafall bli galet kul och längtar till att få uppdatera er med härliga semesterbilder. Ni får ursäkta om inlägget blev lite rörigt men huvudet är inte på topp klockan fyra på morgonen.

NATTKAJAK OCH SJÄLVLYSANDE ALGER

Insåg nyss att jag inte har delat med mig av en utav mina favorit upplevelser från resan till Puerto Rico. Detta är något som alla måste ha på sin bucketlist för det var så coolt!!

Tänkte berätta om hela dagen från början då den var rätt händelserik och vi har massvis med minnen. När vi var nere i PR blev jag och Melanie nyfikna kring hur killarna såg ut osv. så jag använde tinder för att ta reda på det. Det var inte direkt någon som föll mig i smaken men efter ett tag kom vi fram till att jag borde matcha med någon för att få tips på saker vi kunde göra. Skrev en hel del med en kille som verkade rätt trevlig och bestämde spontant in en träff med honom på stranden. Konstigt var jag nog inte nervös innan träffen dessutom hade vi kommit fram med en plan ifall han skulle visa sig vara en slemboll. Jag hade verkligen det jätte trevligt och han var väldigt respektfull men samtidigt charmig. Jag råkade dock glömma bort tiden och vi skulle ju paddla senare på kvällen.. Så när jag vänder mig om och kikar upp mot stranden ser jag en flyförbannad Isabella som ger mig den sjukaste mördarblicken någonsin och Melanie som håller i henne. Förstå chocken från min lilla lyckobubbla. Avslutade iallafall träffen fort därefter för att skynda mig hem och slänga i mig lite middag innan vi skulle åka till Bioluminescent Bay.

Puerto Rico har tre olika platser där man kan uppleva dessa självlysande mikroorganismer, vi valde att åka till Bioluminescent Bay laguna grande i Fajardo. Väl framme sprayade vi oss med insektspray som man fick låna på plats. Vi fick även en snar genomgång om hur allt skulle gå till, hur man paddlade med mera. Vi skulle vara två och två, Isabella ville vara med någon av oss då hon aldrig hade paddlat förut och Melanie ville inte behöva prata engelska vilket ledde till att jag fick paddla med instruktören. Han var rätt trevlig och vi satt och småpratade hela turen, blev även medbjuden till en collagefest men riktigt så mycket litade jag inte på honom.

Okej nu mer om självaste upplevelsen- För det första om ni ska göra detta måste ni göra det på kvällen för kontrasten blir mycket större och mikroorganismernas ljus kommer bli starkare. Det var en sjukt mäktig känsla att sticka ner handen och röra lite och se ett blått ljus runt handen. Eller varje gång man stack ner paddeln bildades det blåa ljuset kring paddeln. Anledning är för att mikroorganismerna reagera på rörelse och på något sätt bildas då detta ljus. Detta går inte att få ner i ord hur häftigt detta var utan det är helt enkelt något som måste upplevas själv för att förstå. Du paddlar genom en miljö som är lite träskliknande men det adderar bara något till själva upplevelsen. Miguel (instruktören) visade mig dessutom en sjukt häftig ödla som var ljusblå och riktigt stor, han påpekade flera gånger att jag bara skulle njuta och sträcka ner händerna och ta in allt jag såg. När vi hade paddlat ett tag kom vi ut på en sjö och himlen är breathtaking. Den är alldeles full av stjärnor som lyser så fint. På sjön gick vi ihop med ca 3 kajaker till och vi fick hålla upp en slags filt (lol kommer inte på ordet) över oss för att göra det helt kolsvart. Sedan stack alla ner händerna och tillsammans skapade vi ett starkt blått ljus, ah blir euforisk av att skriva detta, så himla ballt!! Efter detta togs foton som publicerades på deras FB-sida våra var tväre de enda som blev suddig men det gör inte mig så mycket. Slutligen paddlade vi tillbaka och fick lite snacks vilket var nice då vi vart väldigt hungriga. Hela turen tog 1,5-2 h och är en utav de bästa upplevelserna hittills.

LUQUILLO BEACH PUERTO RICO

Läs mer om stranden här (länk), har även lånat bilderna därifrån.

Efter vi hade besökt El Yunque som jag tidigare har skrivit om åkte vi till en strand kallad Luquillo beach. Stranden var riktigt fin & likaså strandområdet. Vattnet var som vanligt lagom varmt och det som skiljde denna strand var att den var ganska långgrund. Det kostade några dollar (tror 3) för att komma in på stranden, den var liksom lite avskärmad. Detta gjorde att det var lugnt och rent, utöver detta fanns det även nice strandbar där man kunde få en pina colada i en ananas. Det fanns även toaletter, omklädningsrum och flera duschar. Vi var bara där några timmar & vi tog det rätt lugnt då vi var trötta efter vårt äventyr i El Yunque, därav tog vi knappt några bilder.

EL YUNQUE

Har fortfarande lite bilder kvar från Puerto Rico att visa för er och dessa är från en utav resan höjdpunkter.

Något vi hade bestämt oss för redan innan vi åkte ner till PR var att besöka deras regnskog kallad El Yunque. Vår absolut bästa hyresvärd Carina hjälpte oss att boka denna utflykt, vi sa bara vilken dag vi helst ville åka sedan återkom hon med pris och information - hur bekvämt? Vi gick upp tidigt en onsdagsmorgon och promenerade upp till kiosken närmast oss (tog knappt 2min dit) där stod en grå van och en guide och väntade på oss. Han introducerade sig fort som Charlie och jag märkte direkt att att jag skulle tycka om honom. Minns att han trodde att vi var från Tyskland haha, vi åkte iallafall vidare med honom och han skulle hämta upp några till i condado (vi bodde i Ocean Park). Hursomhelst går han iväg och hämtar tre äldre damer och de första de säger när de får syn på oss är: är ni verkligen svenskar? Ni är ju så mörkhåriga och så kollar hon på mig och fortsätter med brunögda. Charles har då berättat att vi är svenskar, jag är iallafall van vid att höra att jag inte ser svensk ut så jag skratta med. Hon menade givetvis inget illa (vilket man hörde i hennes tonläge), dessa tre äldre damer kom iallafall från England och de var verkligen riktigt sköna. De pratade med brittisk accent vilket jag älskar men annars var de även skämtsam och i otroligt god form trots deras ålder...riktiga goals haha. På vägen till El Yunque tog vår guide kustvägen vilket tar lite längre tid men det var verkligen värt det. Vi fick se en massa vackra och häftiga stränder och ja bara allmän vacker natur samtidigt som Charles gav oss Puritansk historia.

Bild längst kusten

I El Yunque

Väl framme i El Yunque börjar vi betala avgiften som låg på ... dollar (väl spenderade pengar), vi fick då reda på att de inkluderade en extra utflykt för oss nämligen stranden Luquillo beach som vi åkte till efter. Vet inte riktigt vart jag ska börja när det gäller El Yunque, men kan väl säga att det är ett måste att besöka om man åker till Puerto Rico. När vi först kom dit gick vi med vår guide han berättade lite om träden, buskar, ödlor, blommor osv. kanske inte låter så intressant men det var faktiskt det. Så sjukt häftig natur och en massa att ta in så det var kul att höra lite bakgrundsinformation. Vi gick iallafall snabbt upp till typ ett informationcenter där fanns en liten biograf där vi fick se en kort film (ca 15-20 min) om El Yunque, redan där blev man imponerad. Efter det fick man lite tid att gå på toa samt besöka deras turistshop.

Mina fina tjejer

Utanför bion

Vår guide som Melanie smygfota haha

Efter detta började själva vandringen i regnskogen, vilket bara kan beskrivas med - WOW. Alltså naturen, alla balla träd, ljuden av bland annat vattenfall, allt det tillsammans var bara perfekt. Förlåt men saknar verkligen ord, man behöver helt enkelt uppleva detta ställe för att förstå. Vi fick mycket egen tid för att fota, ställa frågor till Charles och då och då stannade han oss för att berätta lite om El Yunque.

Notera mitt mega mygbett på halsen

Tillslut kom vi fram till vattenfallet där fick vi 40 min på oss bada, vilket räckte gott och väl. Vi tog en massa bilder där, är riktigt nöjd med en del av dem. Det var riktigt skönt och framför allt uppfriskande och kliva i vattnet, lite småkyligt men det klarade man av. Det var en del folk där men vi klättrade till en liten hörna där vi kunde vara ifred vilket var skönt.

Sedan fick själva följa stigen tillbaka (Charles hade gått tidigare för att han skulle hämta upp bilen) mot en parkering. Älskade det faktum att vi fick både gå själva och hade vår guide ibland, det blev riktigt bra faktiskt. Kan säga att man blev rätt andfådd då tillbaka vägen visade sig bestå av en hel del uppförsbackar. Det gjorde dock inte så mycket då man var så exalterad av allt runt omkring sig, fanns så mycket att se.

Väl framme vid parkering sålde de färska lemonader, riktigt smart då man var sjukt törstig efter. Vi åkte iallafall en sväng med bilen och fick se ännu mer av El Yunque, efter ett tag kom vi fram till ett utkikstorn. En massa trappsteg senare var vi äntligen längst upp och där fick man en underbar utsikt över El Yunque.

Dessa ödlor såg man överallt

Innan vi skulle lämna El Yunque stannade vi på en plats för att se lite mer natur och ett häftigt vattenfall. Charles visade även oss video på vattenfallet vid en årstid och då var det betydligt kraftigare. Tillslut blev det dags för lunch och då åkte vi till ett lokalt hak och testade en känd puritansk rätt bestående av kyckling, ris och bönsås vilket var helt okej men inget märkvärdigt. Det var dock väldigt mycket mat för en liten peng. Senare begav vi oss till Luquillo beach, men mer om det i ett annat inlägg.

PLAZA LAS AMERICAS

Människan i mitten, Jeanette kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Palmer blandat med juldekorationer..

Oreo frappé och väldigt god kaka från cookies company

Låt oss börja med den första bilden!

Vi skulle åka till ett stort shoppingcenter i Puerto Rico kallat plaza las americas. Vår hyresvärd hade hjälpt oss med vilka bussar vi skulle ta osv. på tisdagsmorgonen beger vi oss av mot busshållplatsen. Helt ärligt så är detta det enda riktigt usla vi upplevde med PR. - deras kommunikationssystem. Vi fick vänta i över 30 min på bussen, sen började jag rådfråga med en kvinna bredvid oss om bussar och vägen dit. Hon berättar att vi borde gå till en annan busshållplats. Hon ger upp sin buss (!) och tar oss dit. När vi kommer fram väntar hon med oss på bussen i minst 20 min samt ber hon oss vänta i skuggan och säger att hon själv kan vänta i solen. När bussen väl kommer så åker hon med oss, alltså var vid det här lagret så tagen av denna fantastiskt hjälpsamma människa att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Hon följer med oss till stället där vi skulle byta buss och är hur trevlig och underbar som helst. När vi kom till segrado corazon (nästa busstopp) träffar hon en man hon känner och slussar liksom över oss till honom och säger till honom att vi är under hans ansvar nu haha. Även han var otroligt trevlig och schysst. väl framme i Plaza var vi alla så fruktansvärt rörda av dessa fina människor. Jag menar Jeanette som hon heter la ner mer en 1h för att hjälpa turister att hitta rätt, hur sjukt egentligen?!

Vi hade iallafall en lång heldag i plaza las americas, tyckte inte shoppingcentret var nå jättespeciellt men det fanns ändå en del butiker värda att besöka. Deras forever21 var enorm, sen fanns vs, american eagle, charlotte russe, Macy's m.fl.

OLD SAN JUAN PUERTO RICO

Snyggare vänner är nog svårt och hitta

Ja sånna här hus existerar

Det var lite blåsigt under dagen och hade på mig helt fel klänning om man säger som så

Godaste pommesen jag har ätit i hela mitt liv, wrapen var väl okej men asså pommesen!

Bland den godaste efterrätten jag har ätit också. Varm cookie dough med glass, grädde och krossad choklad. Den var sjukt mäktig så vi alla tre delade på en. Cold Stone hette caféet.

Ifall man kan bli förälskad i en stad så var det precis vad jag blev i Old San Juan. Vi åkte dit med buss, ditresan var relativt enkel hemresan var en annan femma.Det som faktiskt sög i Puerto Rico var deras kommunikation, fanns typ inga tidtabeller och man kunde behöva vänta i 40 min på en buss. Hursomhelst tillbaka till Old San Juan en stad som erbjuder verkligen allt. Det bästa måste ändå vara husen som de är kända för, finns alla möjliga färger och arkitekturer på husen. Blev mållös ett x antal gånger medan vi gick runt där. Old San Juan erbjuder många bra resturanger man behöver dock veta vart man ska gå, så ett tips är att googla lite innan. Det finns även 3 stora shoppingator (calle Fortaleza, calle San Francisco och calle Cristo) i Old San Juan, där det bland annat finns en del märkesoutlets och vanliga butiker samt deras egna. Utöver bra shopping och resturanger finns de även en del sevärdigheter slott, museér m.m. Vi besökte El morro en dag som är som en slags borg (men mer om det kommer i ett annat inlägg). Det är svårt att beskriva hur vackert Old San Juan är man behöver helt enkelt uppleva och se staden med egna ögon.

4 LÃ…TAR - PUERTO RICO

Dessa 4 låtar är de som påminner mig allra allra mest om Puerto Rico. De två första låtarna visade en kille för mig som jag lärde känna nere i Puerto Rico. Dom har gått på repeat speciellt den första. Jag hade aldrig hört talas om bandet LANY innan men de hade en del grymma låtar.

SHOPPING FRÃ…N PUERTO RICO

Jeans från American Eagle de är super stretchiga och sköna att ha på sig. 420kr

Även dessa kommer från American eagle köpte man 2 par jeans fick man de ena paret för halva priset så dessa gick på 190kr

Silverörhängen med karibiska pärlor, 190kr

Anastasia Beverly Hills - Brow Wiz i nyansen "taupe", älskar denna produkt så grym! Köpte den inne på Macy's 178kr

Anastasia Beverly Hills miniduo brush. Köpte den inne på Macy's, 150kr

Var tvungen att köpa denna omtalade mascara - define a lash 70kr

Nyfunnen favorit MAC Whirl läppenna, 155kr

Jag och Melanie köpte denna mest för det endast var en kvar och vi antog att den var populär...

Klänning från forever21, funderar på att ha denna klänning vid jul. 195kr

Alltså älskar denna kjol, den är i mockaimitation och extremt skön att ha på sig. Köpte den på Charlotte Russe. 195kr

T-shirt från forever21, 35kr

Denna plattång är grym!! Den kostade en del men det är den värd, 900kr.

Förutom detta köpte jag en del presenter åt mina nära och kära, men la även en hel del på de utflykter vi gjorde på ön och mat såklart.

7-8/11 I PUERTO RICO

Under lördagen så regnade det större delen av dagen och inte bara regna utan verkligen spöregna. Vi var påväg mot matbutiken men tog skydd mot regnet vid starbucks och köpte varsin varm choklad. Regnet fortsatte även under kvällen så vi körde på en mysig hemmakväll. Vi lagade middag tillsammans och resultatet blev pestopasta med kyckling - MUMS!

Söndagen började på stranden under förmiddagen. Mot kvällen testade vi en resturang vi hade blivit rekommenderade - La Chola. Minns att när vi kom dit var vi så himla hungriga. Vi beställde alla chaufa rice med kyckling och det smakade himmelskt, får cravings när jag ser bilden. Restaurangen var annorlunda men mysigt inrett och har för mig restaurangen körde på maträtter från karibien och Peru. Det vart iallafall en väldigt lyckad kväll och mat var inte alls särskilt dyr tror rätten gick på ca 10 dollar/person sen ger man så klart mer i dricks och sånt ;)

TREDJE DAGEN I PUERTO RICO

Påväg till mataffären

Stannade vid Walgreens innan och köpte lite glass i hettan

Detta hus var så otroligt fint, mycket finare i verkligheten

Vadå långt hår?

Blev så klart stranden efter all shopping

Till middag blev det den godaste pizzan jag någonsin har ätit, även om bilden inte är den fräschaste.

Vår resa fortsatte grymt, det var fredag och om jag ska vara ärlig tror jag att jag redan här inte hade så bra koll på dagarna längre. Under morgonen gick vi runt i området lite mer för att lära känna det bättre. Vi besökte Walgreens för första gången som låg jäkligt nära oss vilket var skönt. Där köpte vi även den mäktiga oreoglassen. Någonting som jag blev positivt överraskad av i Puerto Rico var alla vackra hus. De fanns i alla möjliga färger och arkitekturen var riktigt fin. De flesta husen var så olika varandra vilket skapade en riktigt cool kontrast. Efter vi hade handlat hem mat och dricka blev det en given runda till stranden. Där stannade vi tills solen gick ner vilket vanligtvis skedde mellan halv fem - sex. Under kvällen bestämde vi oss att köpa hem pizza från Pizzalogy. Jag och Isabella gick och skulle handla medan Melanie skulle fixa till lite i lägenheten. På pizzerian får vi vänta i evigheter på vår pizza vilket inte gjorde oss så mycket då vi stod och snackade med de som jobbade där under tiden. De var hur trevliga som helst och gav oss en massa tips på saker man kunde göra och undrade en del om Sverige också. Riktigt rolig pratstrund faktiskt. Vi sprang dock hem sen eftersom vi hade varit borta länge och vi kunde ana Melanies panik (vi stannade dock och köpte läsk på ett annat ställe där ägaren också började prata med oss). Väl hemma fick vi lugna henne lite innan vi avnjöt den sjukt goda pizzan, kanterna var liksom superfrasiga. Vi var rätt trötta så vi tog det lugnt den här kvällen och låg inne och tittade på en film, Max hette den, värd och se.

ANDRA DAGEN I PUERTO RICO

Jag och min snygging

Åh vad jag älskar palmer

Melanie får hämnd från Spanien

hahahaha

Ena mer glad än den andre

Alltså måste bara berätta historien bakom denna bild. Melanie och jag var jätte hypade och trodde att vi hade fått tag på en vit snickers! Kan ni förstå vår besvikelse när vi öppnar den och den ser ut som en vanlig. Den hade bara vitt papper för att det var mandel och inte jordnöt som det brukar vara. Alltså ni skull e sett vårt besvikna ansiktsuttryck.

Ja vår andra dag i Puerto Rico blev självklart en stranddag. Vi gick upp väldigt tidigt och spenderade i stort sätt hela dagen på stranden. Har inte nämnt det här förut tror jag men jag har iallafall generellt sätt svårt för att gråta när jag blir ledsen. Däremot när jag blir riktigt glad eller får skrattanfall kan jag börja gråta hur lätt som helst. Vår första dag på stranden kunde inte mina tårar sluta rinna för jag var så överlycklig över att vara i Puerto Rico. Haha Melanie och Isabella började säkert undra vem dom hade valt att resa med. Alltså de första gångerna gick vi runt och sa säkert 20 gånger om dagen "kan ni förstå att vi är i Puerto Rico nu". Det var så overkligt för oss, våra föräldrar var ju inte överlyckliga att 3 nyblivna 18-åriga tjejer skulle resa ensamma till andra sidan atlanten. Till en början var vi osäkra på om vi skulle ha råd också men allt löste sig tillslut och jag hade för ovanlighetens skull pengar över efter semestern.

PUERTO RICO

Hej från Puerto Rico!!

Har längtat efter att kunna säga den där meningen haha. Nu är vi iallafall inne på vår fjärde dag här och vi har hittills ärligt talat haft det underbart har så mycket att dela med mig av. Låt oss börja med flygresan och vår första dag här i Puerto Rico.

Runt 2-tiden befann vi oss på Arlanda

Efter en långsam incheckning blev man lite gladare när Norwegian bjöd på kycklingspett, ananasspett, nachos, paraplydrinkar med mera. Detta eftersom de firade sina första direktflygningar till Puerto rico de spelades dessutom puertoricansk musik.

Flygresan tog lite mindre än tio timmar, svensk tid landa vi 2 på natten. Efter det var man tvungen att gå igenom tullen vilket tog sin lilla tid att göra. Han jag prata med var iallafall jättetrevlig. Det gjorde mig en aning förvånad då många brukar beskriva de som jobbar där som en aning dryga. Vid fyra på natten efter en kort taxiresa var vi äntligen framme i lägenheten (bilder på den kommer) och den är verkligen precis som vi hade tänkt oss om inte lite finare. Vi slockna ganska snabbt i sängen därefter.

Vi var uppe med tuppen och begav oss ut för att handla hem lite mat och dricka till lägenheten. När vi öppnade dörren möttes vi av strålande sol och 30 grader, yes ni kan förstå euforin vi kände. Efter en svettig shoppingtur kom vi hem gjorde en enkel lunch innan vi praktiskt taget sprang ner mot stranden.

Vår lägenheten ligger precis vid ocean park beach och det tar oss mindre än 2 minuter att gå dit.

Kunde verkligen inte ta in allt första dagen hur vackert allt är och har ärligt talat fortfarande svårt att göra det. Befinner mig liksom i Puerto Rico med 2 utav mina närmsta vänner, kan knappt bli bättre.

Min fina, första kvällen bestämde vi oss att äta ute på La cueva del mar. En resturang som ger lite O'Leary's känsla. Väl inne på resturang fanns det inte en enda turist utan bara lokalbefolkningen vilket gav en skön stämning i lokalen.

Till höger ser ni fisk-tacosen som nästan förtjänar ett eget inlägg - Den var så STÖRT GOD! De kosta 3,5 dollar (30kr) styck, jag och Melanie tog varsin friterad codfish och Isabella firterad kyckling med ost även dom var goda och billiga.

På resturangen började 2 män vid bordet intill prata med oss och hälsa oss välkomna till Puerto Rico. De var jättetrevliga och gav oss lite tips på vad man kunde hitta på här i Puerto Rico. Hade en lyckad första dag med andra ord.

PUERTO RICO BABY!

Okej vänner för exakt 1 vecka sen så bokade jag, Isabella och Melanie en resa till PUERTO RICO!! Alltså hur galet? I början av november när Sverige är som dystrast så lämnar vi för 2 veckor i karibien. Förlåt men det har fortfarande inte riktigt gått in än. Blir så obeskrivligt lycklig när jag tänker på det, efter vi bokade så började gråta (glädjetårar) samtidigt som jag hoppade upp och ner och hade svårt och andas haha. Nej men först trodde jag verkligen inte resan skulle bli av då det var ett väldigt spontant intiativ av mig, men här är vi nu med bokade biljetter och vi har även bokat en lägenhet precis vid stranden. Vi kommer ha wifi i lägenheten så nu kan även ni börja längta efter finfina bilder från Puerto Rico.

Flamenco beach in Culebra, Puerto Rico

Old San Juan ska vi definitivt besöka och deras färgglada hus

Plaza las américas - ett shoppingcenter med drygt 300 butiker, där de vanliga amerikanska kedjorna igår. Heaven!

El yunque - USAs enda regnskog är med på listan över saker vi ska hinna med

Paddla kajak till de närsmta öarna är ännu ett måste, har även hört att dom ska ha nattkajak som ska vara riktigt coolt