sabelles

Kategori: RESOR

ETT ROLIGT/PINSAMT MINNE

Söt jeansdress från Zara som jag dock inte köpte då den inte var lika snygg baktill har jag för mig.

Ni vet att det finns klumpiga människor och så finns det KLUMPIGA människor, jag tillhör tyvärr det sist nämda. Tänkte berätta en liten historia från Spanien utifrån detta.

Vi skulle åka iväg till en marknad och jag skulle gå lite före dom andra för att slänga sopor, jag hade på mig ett par platta sandaler som inte hade några räfflor under. De var alltså jättehala vilket jag inte var medveten om först jag gick på mark som slutta lite och ramla rakt fram. Lyckas iallafall rädda mig hyfsat snyggt och tog emot mig med handen och tänkte "det var väl inte så farligt". Går två steg till och ramlar igen hahhahah. Den här gången hör man verkligen när jag ramlar och jag tog inte emot mig särsklit snyggt. Med min tur så gick iallafall ett backpackerpar förbi som gulligt frågade om jag behövde hjälp på halvbra engelska. Jag sa att det var lugnt och de gick flinande vidare. Slängde den där jäkla sopan och gick tillbaka till de andra med två feta blåmärken på varsitt knä och en halv trasig sko. Kan ju säga att det finns ett dussin liknande berättelser om ni skulle vara intresserade av att höra? ;)

ETT MÅSTE OM DU ÄR I SPANIEN

Ifall du befinner dig i Spanien så är det ett måste att besöka minst en marknad. Vi var på två olika varav en besökte vi två gånger. Ärligt talat är det en hel del skit men man kan verkligen hitta sina fynd till bra priser. Något jag tycker man ska hålla utkik efter är skärp, väskor och skor. Ja en del är fejkväskor men de säljer en hel del som inte är det också och dom kan vara riktigt snygga. Komihåg och pruta alltså försäljarna räknar nästan med det och säger därför ett högre pris, jag och Melonis blev faktiskt bra på det tillslut (första året jag har klarat det själv haha). Vi var på två olika marknader som ligger i Fuengirola min favorit ligger vid feriaplatsen (den är sjukt stor) och äger rum på tisdagar. Hursomhelst googla fram det område du ska besöka i Spanien så kommer du garanterat hitta information om minst en marknad. De flesta marknaderna pågår mellan klockan 10-14 (ca)

EN SPECIELL DAG I BILDFORMAT

Dagen började med champangefrukost på sängen för mor min

För hon fyllde nämligen 49 år, världens bästa mami.

Vi gjorde i ordning tapas till lunch

Sedan blev det födelsedagsmiddag ute

Jag och Melanie åt en jättegod oxfilé med potatispure, rödvinskamelliseradlök och sås

Resturangen heter Millegusti, tänkte skriva mer om den senare

Toilet selfies

Blir en aningen lång med klackarna vilket blev en kontrast när Melonis har sandaler.

Fråga inte ens vad som hände här

Kan inte sluta skratta åt denna bild, förlåt broder

Älskade älskade mormor och bästi påväg hem

MIJAS

Sjukt läskig docka vi möttes av påvägen

Traditionell spansk dans bjöds det på

Den gamla tjurfäktningsarenan

Min fina vän

Har så mycket mer att visa men får börja med dessa

Tiden verkligen flyger iväg här, har velat bloggat mycket mer än vad jag har hunnit göra. I lördags var det sol till och från här då vi bestämde oss för att göra en utflykt till Mijas istället. Rekommenderar alla som är i malaga,fuengirola att göra en dagsutflykt dit. Otroligt mysig liten stad, charmiga gator, fina parker och en lite annorlunda butiker. För mig blev det ingen shopping just där men Melanie köpte en riktigt fin väska där. Hursomhelst lägg Mijas på minnet ifall ni ska hit.

GOTTA SHOP 'TIL YOU DROP

Två bilder från gårdagen

Hola friendos! Klockan är tio i nio här och jag har varit vaken sen strax innan åtta, framsteg vaknar en timme senare iallafall haha. Vi hade en lyckad dag igår iform utav sol, god mat, shopping, film. Vi började dagen med att ligga och sola vid poolen och fota lite (bilder kommer senare). Vi gick sedan tillbaka till lägenheten för lunch sedan satte sig jag och Melanie på terassen i solstolarna och läste, jäklar vad vi fick färg. Vi fixade oss sedan snabbt för att dra till köpcentret, eroski. VI hann besöka några få butiker innan middagen. trots det kom vi hem med en hel del kassar. Mina fyra kom från primark, Zara och H&M tänkte slänga upp allt lite senare idag om jag hinner fota det. Köpte nämligen bland annat en sjukt snygg väska från primark, precis en sån jag har velat ha. Nu vakna mamma så nu slipper jag äta frukost ensam, see ya!

FiRST BREAKFAST

Är i vanlig ordning uppe först av alla,har vaknat sju varenda dag här vilket har sina för- och nackdelar. Jag tycker det är skönt och ha en liten egen stundd för mig själv men blir alldeles för fort rastlös.Tänket avsluta med lite bilder från första morgonen här när jag, Lukas och Melanie bestämde oss för att gå ut och äta frukost. Jag lyckades ta beställningen på spanska vilket alltid känns lite roligt. Hursomhelst nu kommer lite bilder därifrån.

UPDATE FRÃ…N SPANIEN

Aaaaaah vår lycka när dom har börjat sälja vår favvo glass här - Sandwich!! (märkte efter jag tog bilden att linsen var smutsig...segt)

Lillhunken'

Hola amigos!

Andra dagen har passerat här i Spanien och jag känner mig redan som hemma. Lägenheten är väldigt fin och snyggt inrett, poolen ligger på taket och vi hade den för oss själva hela dagen igår (onsdags) så det var ju en lyx. Idag körde vi en heldag på stranden och vi båda har redan fått färg så det är nice. Kan inte med ord beskriva hur fruktansvärt mycket jag har saknat att känna solens varma strålar mot huden och sanden mellan tårna. Efter ett antal soltimmar, milkshake och bollspel drog jag och Melanie ut själva på stan. Alltså helt ärliigt vi var så euoforiska utav alla affärers utbud vi hann gå in i tre innan vi skulle hem till middagen. På de tre affärerna skulle vi båda kunna spendera alla våra fickpengarna. Vi var som små barn när vi gick runt i butikerna och drog efter andan hahahaha. Åh så himla töntiga vi var men det blir minnen. Vi kom  iallafall hem till en mumsig middag som vi åt ute på terrassen. Kvällen avslutades med kortspel och ja Melanie fick ta del av min familjs mer oseriösa sida hahah.

SISAKET

Hej på er!

Här är klockan bara halv åtta och jag har varit vaken sedan sju. De två senaste dagarna har tyvärr bara gått åt att resa iprincip. Först 13h från Koh Chang till Kanchunaburi där vi övernattade. På morgonen gick vi till en salong och fick vårt hår fixat. Kan ärligt säga att mitt hår har aldrig varit så lent och lätt som nu. Hursomhelst efter det var det dags och sätta sig i en minibuss igen och åka 10h till Sisaket. Här ska nämligen Melanies släkting ha bröllop imorgon. Ska bli väldigt roligt och få vara med och uppleva en ny kultur. Nu väntar duschen, dags och bli mänsklig igen.

KOH KHAM

Idag var vi verkligen på en paradis ö, jag har aldrigt sett en sån vit sandstrand. Vi vart alla verkligen helt tagna av hur vackert det var, vi har över 500 bilder bara därifrån hahah. Vi åkte dit med en båt men man kunde paddla kajak om man ville, det tog iallafall snabbt att komma dit. Ön är privatägd så den är verkligen i toppskick och återigen sandstranden - wow. Vi fotade som sagt en hel del där men vi passade så klart på att njuta också samt snorkla lite i det klara vattnet. Finns inte tillräckligt med ord för att beskriva ön, det är helt enkelt ett ställe man måste uppleva själv. Så om ni ska åka till Thailand lägg Koh Kham på minnet.

När vi kom tillbaka så åkte vi runt med våra mopeder vi hade hyrt för dagen så vi kunde upptäcka resten av Koh mak, vilket var as kul. Efter det blev det middag på vår stammis resturang som vi har ätit på dessa tre kvällar vi har varit här. Så himla gott! Nu sitter vi utanför bungalow med breezers men vi ska strax ta ett kvällsdopp. Latero

THE DAYS ON THE BEACH

Alla dessa härliga fruktshakes vi dricker, alldeles för goda! Favoriten är lätt ananas..mums.

Efter 3 härliga dagar på Koh Chang är det dags för oss att besöka en ny ö nämligen Koh Maek. Ska bli riktigt kul och uppleva ett nytt ställe vi kommer sova 3 nätter där vilket är rätt lagom på en och samma ö. Vattnet ska tydligen vara ännu tydligare där, så det blir nog riktigt nice. Vi ska även hyra kajak nån dag, sist jag paddla kajak var typ i femman och då satt jag bara och solade hehe så vi får se hur detta går.

KOH CHANG

Söta Melanie med en påse frukt som man kan köpa överallt här för en billig peng, love it!!

Vår bungalow

Det tar hundra år att ladda upp bilder så dessa får duga så länge

Flygresan hit gick bra och första dagen spendera vi i Pattaya, där var det full fart och det fanns mycket shopping. Hursomhelst så befinner jag mig just nu i Koh Chang vilket är en mysig, relativt stor ö. Idag var även första dagen som det var riktigt soligt så vi sola och bada iprincip hela dagen. Det var varmt och skönt i vattnet och jag var så duktigt på att smörja in min framsida men jag glömde helt bort baksidan vilket resulterade i en väldigt röd rumpa haha.

UNSEEN PICTURES FROM SPAIN

En utav alla luncher vi åt på vår terass.

Älskade mormor och lillebrorLängtar efter att kunna börja bära dessa byxor igenMittemot terassen låg denna borg som var riktigt fint upplyst under kvällen.Lycklig tjej som har fått göra det hon är bäst på - shoppa!Kalla smoothies på stranden vart det en del av Fina padreDet blev fish n' chips en kväll.

Och tapas en annan kvällThat beer though

Har kvar en del osedda godingar från Spanien i somras mitt lilla paradis Fuengirola♥ Känns skönt och veta att det faktiskt inte är så långt kvar tills nästa resa bär av i februari. Det ger en lite motivation i skolan iallafall.

SPAIN PART TWO

Bild från när vi var på den lilla markanden
Vi köper alltid brända mandlar haha.
Vi åt på KFC en dag och vi var fyra som delade på den där enorma skålen trots det blev det över, galet mycket mat!
Mys middag på terassen.
Saknar alla dessa strandpromenader som vi tog under kvällarna
Dom hade öppnat primark i shoppingcentret, gissa vem som blev överlycklig?
Vi köpte he pizza en kväll...MUMS
Det var helt störda vågor en dag, dom hade satt ut gulflagga och så. Fast jag och Lukas kunde inte låta bli att gå ner och bada, det var lite läskigt men riktigt kul.

Tre shoppingställen ni inte får missa om ni är i Spanien, Fuengirola:
♥Eroski - Deras stora shoppingcentrum som har alla butiker du vill ha, Blanco, Primark, Bershka, Pull and bear, Shana, Zara, är bara några utav alla butiker.

♥Lilla markanden som brukar äga rum på söndagar, den är mysig och gå runt på, jag älskar och springa runt och fynda här.

♥Stora marknaden som brukar vara på tisdagar, (det är bara att googla för adress och dag), här finns allt du kan tänka dig frukt,kryddor,kläder,väskor,skor och mycket mer.